Consumul shaormei te afectează așa cum crezi?

Consumul shaormei te afectează așa cum crezi?
Distribuie daca iti place articolul

O lipie umplută generos cu carne de pui, porc, vită sau oaie, cu cartofi prăjiți, roșii, castraveți, varză, sosuri care mai de care mai apetisante și de multe ori ceapă și usturoi, fac deliciul celor care caută să simtă aromele orientale.

Problema este că o shaorma, denumirea lipiei cu de toate, pe care am descris-o, aduce un aport de aproape 1000 de calorii celui care se avântă să o consume în întregime. Dacă luate separat ingredientele sunt relativ sănătoase, combinate, componentele unei shaorme pot fi un pas important către îmbolnăvire.

 

Ce efect are consumul acestui preparat pentru organism?

1. Crește foarte mult grasimile și colesterolul din sânge. Cartofii prăjiți, sosurile foarte grase și și combinația acestora cu carne au rezultate dezastruoase asupra organismului uman.

2. Îngrașă. Grăsimile nu ajung doar în sânge, ci pe toate părțile corpului, ducând la apariția obezității. Obezitatea este, din păcate, una dintre cele mai grave boli ale momentului și duce cu ușurință la infarct, la diabet și la alte probleme grave de sănătate.

3. Creează dependență. Partea proastă este că shaorma dă dependență. Având o combinație de alimente care sunt, în proporție de 80%, carbohidrați, are un impact puternic asupra creierului. Problemele nu sunt ale celor care mănâncă shaorma o dată pe lună, ci a celor care transformă acest preparat în prânzul zilnic.

 

Totuși, shaorma poate să fie sănătoasă

Toate problemele de mai sus nu ar trebui să te facă să nu mai mănânci shaorma în viața ta. Preparatul tradițional turcesc poate să fie sănătos, atâta vreme cât i se elimină o parte dintre ingredientele considerate extrem de nesănătoase.

Cartofii prăjiți și sosurile grase sunt cele care dau adevărate probleme. Astfel, o shaorma fără cartofi și fără maioneză sau ketchup duce la obținerea unui aliment aproape dietetic. De la aproape 1000 de calorii cât are o porție cu de toate, se poate ajunge la 3-400 de calorii, ceea ce nu este deloc rău.

Secretele unui astfel de preparat care să fie de partea sănătoasă a alimentației sunt următoarele:
• Prepararea cărnii cu foc din lateral și foarte lent, în așa fel încât grăsimea topită să se piardă și să nu ajungă în stomacul pofticioșilor.
• Folosirea legumelor proaspete. Roșiile, castraveții, varza sau salata trebuie să fie proaspete.
• Eliminarea maionezei. Maioneza este extrem de nesănătoasă și există o mulțime de dovezi în acest sens. Partea bună este că poate fi înlocuită cu sosuri mult mai sănătoase, cum ar fi iaurtul cu lămâie.
• Folosirea unor lipii proaspete. Există inclusiv lipii făcute din făină integrală, care au reputația unor făinoase cât se poate de sănătoase.

 

Decizia este întotdeauna la consumator

Cu siguranță, acest preparat turcesc este unul dintre cele mai apreciate preparate în România. Are toate motivele să fie apreciat, în condițiile în care este foarte gustos. Cei care doresc să se alimenteze sănătos nu trebuie să renunțe de tot la ideea de shaorma. Este suficient să renunțe la ideea de maioneză și la cartofi prăjiți, deci să scape de expresia „ cu de toate”.

Atunci când sunt de toate în shaorma singurul lucru avantajos este un gust care poate să fie mai bun. De cele mai multe ori este doar o percepție, însă, gustul putând fi de-a dreptul delicios și dacă în loc de maioneză se folosește iaurt.

Dacă vrei să mănânci sănătos, așadar, consumă shaorma, însă asigură-te că are ingredientele care îți ajută corpul să fie energic și frumos.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *