Câteva sfaturi pentru a alerga 10 km în 40 de minute

Câteva sfaturi pentru a alerga 10 km în 40 de minute
Distribuie daca iti place articolul

Nu este niciun secret în faptul că mișcarea este sănătoasă. Aceasta poate să fie făcută în mod gratuit în aer liber prin alergare, acasă prin fel de fel de exerciții anaerobe sau pur și simplu prin diverse munci fizice.

Dacă te hotărăști că alergarea este pentru tine, trebuie să știi câteva lucruri despre acest sport. În primul rând, este bine de știut că dă dependență. Odată ce începi să alergi constant, corpul tău va elibera endorfine care îți oferă o stare de fericire pe care ți-o dorești mereu. Vei începe, așadar, să alergi din ce în ce mai mult.

Există multe părți bune într-o astfel de evoluție:
• Îți întărești sistemul cardio-vascular;
• Îți ajuți corpul să lupte împotriva numeroaselor boli;
• Te relaxezi;
• Începi să ai o capacitate mai mare de concentrare;
• Slăbești.

Lista poate să continue. Aceasta este contrabalansată de o serie de riscuri, cum ar fi solicitarea până la extrem a genunchilor și a gleznelor sau eventuale răni și fracturi apărute în momente de neatenție.

Tocmai de aceea, în momentul în care te apuci de alergat este bine să o faci pe baza unui program care să îți protejeze organismul. Nu trebuie să alergi 10 km încă din prima zi, ci poți să evoluezi pe parcurs.

 

 

Cum să ajungi să alergi 10 km în 40 de minute în cel mai scurt timp?

Distanța de 10 km este un prim scop pe care trebuie să îl ai. De regulă, 10 km alergați o dată la câteva zile sunt suficienți pentru a-ți asigura un corp armonios și sănătos. Pentru a-i atinge fără incidente este bine să respecți câteva reguli:

Respira corect! Respirația este esentiala în timpul alergării, motiv pentru care este bine să înveți să respiri cât mai corect.

Cumpără-ți pantofi confortabili! Pantofii de alergat trebuie să fie cât mai confortabili, în așa fel încât să protejeze piciorul la impactul cu solul și să ajute la obținerea performanței dorite. O regulă legată de pantofi este de a-i schimba după fiecare 600-800 de kilometri, în condițiile în care se uzează și nu mai oferă aceeași eficiență, făcând loc accidentărilor.

Nu te antrena în fiecare zi! Fă-ți un program care să lase loc de odihnă pentru mușchi. Dacă alergi o dată la 2, 3 zile este mai mult decât suficient.

Nu te aștepta la evoluții rapide într-un timp scurt. Un sportiv care aleargă la maratoane are nevoie de 7 ani de pregătire intensă pentru a putea face față unui astfel de concurs. Pentru a putea alerga 10 km în 40 de minute nu vei avea nevoie de 7 ani, însă va trebui să lași totul să vină de la sine și să nu forțezi.

Nu te îmbrăca prea gros! Atunci când ieși afară pentru a alerga este bine să te îmbraci ca și când ar fi cu 10 grade Celsius mai mult decât sunt de fapt. Imediat după ce începi antrenamentul corpul se încălzește și facilitează transpirația.

Hidratează-te! Încearcă să ai mereu o sticlă de apă la îndemână și să te hidratezi cât mai bine. Hidratarea este esențială dacă vrei ca organismul tău să evolueze.

Alimentează-te sănătos. Alergarea nu înseamnă doar un instrument cu ajutorul căruia poți să slăbești și să te simți bine. Dacă vrei un corp sănătos pe termen lung este bine să te alimentezi cât se poate de sănătos. Renunță la carbohidrați procesați, la prăjeli, la zahăr procesat și la tot ceea ce este dovedit drept complet nesănătos. Deși atracțiile de pe rafturi sunt mari, poți să te alimentezi sănătos și gustos, indiferent de magazinul care se află cel mai aproape de tine.

Regulile sunt numeroase. Ideea principală este aceea de a nu forța și de a te asigura că procesul prin care ajungi la 10 km în 40 de minute este unul natural. Rezultatele vor fi, fără doar și poate, uimitoare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *