Beneficiile consumului de sfeclă roșie pentru organism

Beneficiile consumului de sfeclă roșie pentru organism
Distribuie daca iti place articolul

Sfecla roșie este unul dintre alimentele cu adevărat miraculoase, care se găsește din belșug în comerț, nu costă mult și are un gust foarte bun, indiferent că este consumată în salate sau sub formă de suc.

Este adevărat că gustul, deși este dulce și plăcut, nu este apreciat de toată lumea, motiv pentru care mulți oameni se feresc să o mănânce.

Totuși, dacă este preparată corect nu are cum să nu fie apreciată, iar numeroasele beneficii te vor convinge că merită să o incluzi în meniu cel puțin o dată la câteva zile.

Care sunt principalele beneficii ale consumului de sfeclă roșie?

1. Conține o mulțime de antioxidanți și de nitrați naturali. Acest lucru înseamnă că dacă este consumată regulat îți poate oferi o circulație sangvină mult mai bună și o stare de bine de care să te bucuri întreaga zi.

2. Are numeroase vitamine, esențiale pentru funcționarea corectă a organismului. Contine vitaminele A, C, E, B1 și B2, da și alte substanțe foarte sănătoase, cum ar fi acidul folic, magneziul, fierul sau fuprul și fosforul. Vedeta din sfeclă este vitamina K, care se găsește în cea mai mare cantitate la aceasta legumă.

3. Este ideală pentru cei care au tensiune arterială mare și riscă să facă boli cardiovasculare. Numeroasele componente sănătoase reușesc să dilate arterele și să împiedice formarea de cheaguri de sânge. De asemenea, aceeași sfeclă roșie previne depunerea colesterolului pe vasele de sânge și întărește mușchii inimii. Practic, cei care consumă suc sau salate din această legumă se pot lăuda cu o inimă mult mai puternică.

4. Are efect antiinflamator. Dacă se consumă un pahar de sfeclă roșie în fiecare dimineață, rezultatele vor fi foarte convingătoare. Acesta are același efect ca și o cană de cafea din punct de vedere al energiei pe care o oferă și are efect antiinflamator.

5. Conține iod. Iodul se găsește în destul de puține fructe și legume, nucile și sfecla fiind extrem de recomandate pentru cei care au nevoie de o astfel de componentă în alimentație. În general, este indicat persoanelor care au tulburări ale glandei tiroide.

6. Poate preveni cancerul. Cu siguranță acest beneficiu va convinge o mulțime de oameni să consume mai multă sfeclă roșie. Dacă este inclusă în alimentația zilnică poate să combată apariția celulelor canceroase și să stimuleze producția de celule roșii.

7. Ajută la deblocarea tranzitului intestinal. Ajută la o funcționare corectă a colonului, iar la scurt timp după consumul de sfeclă roșie sunt eliminate toxinele din colon si o eventuala constipație dispare.

Sfecla roșie mai este utilizată și împotriva acidității stomacale, împotriva gastritei și împotriva bolilor de vezică biliară. De asemenea, foarte mulți sportivi o folosesc pentru că este excelentă pentru dezvoltarea țesutului muscular.

Cum se poate prepara sfecla roșie?

Specialiștii în alimentație cred că cea mai bună variantă de cosum este în stare crudă, deoarece oferă cele mai multe beneficii. Totuși, poate să fie consumată și fiartă, amestecată cu oțet, hrean și alte legume.

De asemenea, această legumă roșie și interesantă poate să fie consumată și la cuptor.

Dacă te hotărăști să o consumi crudă o poți face sub formă de suc, în salatele de crudități sau sub formă de borș.

Sucul poate să fie amestecat cu suc de morcov, lămâie, măr sau portocală, iar rezultele sunt incredibile, din punct de vedere al gustului și al impactului asupra sănătății.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *