Cum se va schimba modul in care cumparam produse din magazinele online

Cum se va schimba modul in care cumparam produse din magazinele online
Distribuie daca iti place articolul

Dezbatute la cea de-a treia conferinta Emag Sellers day, noile tendinte ale comertului online, au inceput in sfarsit sa capete contur si in viziunea cumparatorilor.
Daca pana acum aceasta latura importanta a comertului se invartea intr-o zona relativ incetosata, putem afirma ca din acest moment directia este cat se poate de clara, mai ales in ceea ce priveste procesul de cumparare.

Care vor fi tendintele comertului online pentru perioada 2019-2020?

1) Cautarile personalizate si mecanismul de invatare
Pentru a oferi fiecarui cumparator o experienta de cautare a produselor cat mai placuta, marile magazine online vor apela din ce in ce mai des la ceea ce se numeste ‘inteligenta artificiala’ (in termeni populari desigur).
Acest mecanism este doar o metoda de a invata preferintele clientilor care cauta anumite produse pe baza cuvintelor scrise in casuta de cautare, a tipului de produse vizualizate, precum si a timpului petrecut pe anumite pagini de produs.
Astfel fiecarui cont de clinent i se intocmeste o fisa personala in care raman stocate informatii personale despre preferintele si tendintele acestuia de cumparare.

2) Calitatea informatiilor prezentate
Urmarind tendinta cumparatorilor de a se documenta tot mai mult in mediul online, cu privire la produsele cautate, marile magazine vor imbunatati tot mai mult prezentarile produselor expuse, precum si documentatia acestora.
Astfel, daca pana acum gaseam cateva detalii tehnice si cel mult o poza, pe viitor urmeaza sa asistam la modificari calitative spectaculoase in ceea ce priveste descrierile produselor, din acestea nelipsind prezentarile video si foografiile detaliate la 360 de grade facute de catre comercianti.
Scopul este acela de a imbunatati constant increderea precum si de a reduce timpul petrecut de catre cumparatori in magazinele fizice pentru a vizualiza produsele.

3) Livrarea personalizata
Lucrezi pana tarziu si nu ai timp sa te intalnesti cu un curier? Nimic mai simplu, de acum vei putea primi produsele in anumite intervale de timp preferate, cum ar fi dimineata devreme sau seara la ore tarzii.
In cazul in care doresti neaparat, curierul iti poate lasa produsele intr-un dulap tip Easy Box, de unde le poti ridica oricand doresti.
Livrarile tind sa se faca de pe o zi pe alta, iar performantele curierilor vor creste implicit, acestia fiind nevoiti sa tina pasul cu noile tendinte, precum si cu preferintele clientilor.

4) Gama de produse extinsa
In acest an gama de produse unice disponibile in mediul online va atinge pragul de 6 milioane, astfel incat nevoile cumparatorilor vor fi mult mai bine adresate.
Tendinta este aceea de a avea cel putin un produs unic disponibil online pentru fiecare locuitor al unei tari, deci in anii urmatori vom putea vedea cresterea gamei de produse din tara noastra pana la cifra de 20 milioane.
Imagineaza-ti ca doresti sa cumperi o pereche de adidasi diferiti de cei clasici dar momentan trebuie sa cauti produsul respectiv pe site-urile din afara tarii. Veste buna este ca in doar cativa ani vei avea acces la intreaga gama a producatorilor, inclusiv la modelele care initial erau disponibile doar in tarile dezvoltate.

5) Returul simplu si rapid
Reducerea timpului de procesare al retururilor, precum si automatizarea acestora, reperezinta una dintre prioritatile cele mai importante in randul magazinelor online serioase.
Astfel vom putea returna sau schimba orice produs, avand banii disponibili in cont sau produsul inlocuitor in maxim doua zile.
Accesul tot mai facil la tehnologie al comerciantilor din mediul online va avea urmari benefice in relatia cu clientii care nu vor mai consuma timp si nervi luptandu-se cu morile de vant in anumite cazuri.

In concluzie
Pentru a intelege deplin toate beneficiile asociate schimbarilor mentionate mai sus, putem face un scurt exercitiu de imaginatie.
Ne putem imagina ca dorim sa cumparam o pereche de adidasi, si dupa ce urmarim mai multe recenzii sau pareri ale cumparatorilor, gasim in mediul online un magazin serios si demn de incredere.
Incepem sa cautam perechea potrivita si dupa doar cateva click-uri, ne apare la rubrica sugestii modelul preferat la un pret redus.
Pentru a fi siguri de succesul achizitiei, alegem si optiunea de deschidere a coletului insotita deposibilitatea de a proba produsul.
Apasam butonul cumpara si imediat primim un SMS care ne anunta ca produsul comandat este disponibil si urmeaza sa ne fie livrat a doua zi la birou, chiar in pauza de masa.
A doua zi curierul apare cu coletul, char inainte de a pleca in pauza de masa, ne ajuta sa il desfacem, il probam, dar constatam ca numarul ales este putin cam mic.
Ii spunem curierului sa revina cu o pereche identica, dar cu un numar mai mare, iar acesta noteaza pe o tableta informatia si revine chiar la sfarsitul programului pentru ne preda produsul inlocuitor.
Platim cu cardul direct la POS-ul mobil al curierului si achizitia se incheie in cel mai fericit mod cu putinta.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *